WGV 5119 dlm kenangan



Ini aku nak perkenalkan WGV 5119, iaitu sebuah motosikal pertama Mr Hisham beli pada tahun 2004. Masa beli WGV bukan motor baru, dah secodhand daa...tp condition tip top warna merah. WGV byk berjasa kat Mr Hisham hari2 berulang dr Putrajaya - KL, Seri Kembangan -KL. Ialah kan dah tuannya sure lah WGV rapat dgn Mr Hisham tp tak dgn aku.Boleh lah aku kira berapa kali aku naik WGV 5119 ni. Itu pun aku naik sipi2 je kat belakang, mana taknya dah keluasannya x dpt nak menampung kebesaran Mr Hisham di tambah dgn husna n hafiz masa tu. Itu pun husband aku bwak pusing2 anak2 sebelum gi keje aku pun joint sekali (dulu... masa dok kat putrajaya) .Bila aku sekeluarga pindah kat mmu ni adalah 3 kali aku bawak WGV ke office.Dari situ aku mula sayang akan WGV klu dulu aku buat tak tau je dgnnya nak sentuh jauh sekali bahkan nak tanya khabar pun aku tak pernah. Sekarang WGV ni dah diserahkan kepada abi (abg aku), sebab Mr Hisham dah beli motor baru. Jadi utk memudahkan abi gi mengajar n gi masjid jadi better WGV ni diserahkan kepada abi dari motor tu terbiar je. Sebenarnya ikut perancangan aku akan bwk WGV tu ke office n ambik bebudak sek. Tp Mr Hisham x bagi dia tak confident, jd utk mengelakan aku ni isteri yg x mendengar kata motor tersebut telah send kekampung. Jadi tiap2 bulan aku balik kg dan dpt lah jumpa dgn WGV ni. WGV ni abi jaga dgn baik so sekarang WGV ada tuan baru, so abi selalu gunakan WGV ni send zahronie gi sek rendah n sek agama, go surau n gi mengajar yg wajibnya selalu bawak hurin jalan2 guna motor ni. Bila aku nengok WGV flas back mula berlegar dlm memory otak aku ni. Dgn WGV nilah Mr Hisham an accident, dgn WGV lah husna, hafiz n adam naik round2 presint 9. Tulah kan masa depan mata tak nak pandang langsung jeling pun tidak bila dah jauh mulalah teringat2 WGV ni. Sekurang2 aku lega lah sebab WGV selamat dibwah jagaan abi n ummi, Harapan aku semoga WGV setiasa sihat dpt menjalan tugas dgn baik dan berasa tenteram di kampung.

~miss~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

APA TUJUAN BUAT BLOG

Kejohanan Sukan Tahunan 2023 SK Cyberjaya Kali ke 17

Bulan kemerdekaan ~Sekolah Kebangsaan Cyberjaya