Berhari2 di jalan raya - kete ku bocor

Masa kat parking time huby nak send husna ke sek, didapati tayar kete pancit, so sebab nak cepat hby belasah je naik kete tu send husna n terus ke petronas pam n isi minyak. Jadi aku kenalah tampal kete tersebut memandangkan tengahari nak ambik husna dari sek.Pagi ni aku aku ada lab kol 9-12 tp sebab kan student2 mmu ni bijak pandai habis cepat dlm kol 10.30pg. Rancang lepas habis lab nak kedengkil tp tup2 engineer dah kat dpn mata daaa...get ready kejap lagi visitor dari arab saudi nak sampai. Bkn ke nak email kata ptg ni ? engineer ckp ubah time ptg tukor ke pg huhuhu jadi tunggu lah kol 11.30 visitor sampai so bla..bla..n blaaaa kol 12.05 baru ler bertolak ke dengkil. On do way tu aku nampak ada 1 kemalangan kete kelisa terbalik ada lah a few minah n mamat kat tepi kete tu, aku rasa baru berlaku je kemalangan tersebut aku nak berhenti cam nampak menyibuk je n aku pun nak cepat takut tak sempat nak ambik bebudak sek.Cuma aku berdoa dlm hati aku selamat sampai n selamat balik sebab kete aku pancit sikit jadi sure tak selamat klu bawak.Sampai je terus lah tauke cina tu sambut dgn senyuman manis interview apa masalah ? aku ckp kete bocor. Rupa2nya kete aku kena cucuk paku nak screw peehhh 2 lubang. Walaupun 2 lubang rega tetap sama RM 5.00.
Time balik aku still nampak lagi kete terbalik tu tp dah ada kete towing n polis tu dah ada. Sampai kat mmu lega hati aku so cam biasa rutin harian aku ambik hafiz kat cece mmu n husna n hana kat sek cyberjaya.Sampai office kol 1.55 baru dpt rehat dan tarik nafas kelam kelibut aku dibuatnya hari ni. Bila dlm keadaan tenang syukur aku masih lagi boleh tarik nafas, boleh uruskan anak2 walaupun aku macam lipas kudung diabuatnya.



mekanik bukak tayar

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

APA TUJUAN BUAT BLOG

Kejohanan Sukan Tahunan 2023 SK Cyberjaya Kali ke 17

Bulan kemerdekaan ~Sekolah Kebangsaan Cyberjaya