Peristiwa tertinggal adam menghantui fikiran ku

Hari ni baru semangat aku mula kembali setelah beberapa hari hilang dengan kejadian adam tertinggal. Aku pun x tahu cam mana leh jadi cam tu. Walaupun kejap je adalah dlm 20 minit tp semangat aku terus hilang. Jadi aku nak berkongsi perasaan n pengalaman. x dpt nak bayangkan macam mana perasaan aku masa tu tension ada, sedih ada, kelam kibut, sayu pun aku rasa semua perasaan adalah. Aku tak kisah ler kena marah dgn abg, dgn husband sendiri dari melaka ke nilai asalakan anak aku dpt balik. Pada mulanya aku tak nak ingat cerita sedih tu tapi aku kena lawan balik sampai kan tido aku tertanggu. Dari peristiwa tersebut aku dpt selami perasaan ibu2 yg kehilangan anak2 meraka.Aku ni yg hilang aka teringgal adam dlm 20 minit je tp macam org gila dibuatnya ni kan pada ibu2 yg hilang anak dlm masa yg lama berbulan2 dan bertahun2. Aku yg mengandungkan adam selama 9 bulan, aku yg bersalin kan adam dgn sepenuh tenaga,aku yg menyusukan adam selama 1 tahun 10 bulan, aku yg mandikan yg cebuk kan adam, yg bagi makan, aku gak yg suap adam, aku yg buatkan adam susu, aku yg basuh baju adam tak kan aku sampai hati nak tinggalkan adam.Puas aku kena marah dgn abg, dgn husband tpi aku tak kisah sebab anak aku adam dpt balik. Sedih tu memang lah sedih sebab semua org salah kan aku tp tu lah jadikan pengajaran supaya lebih peka.'Yerr aku mengaku salah aku huhuhuwaawaawawa'
Tp masa kejadian tu aku cam nak pengsan pun ada nak pitam pun ada nak nangis pun ada nak meraung pun ada semua adalah. Jantung aku cam kena sentap tp aku kuat kan semangat sebab masa tu aku tengah dukung habil.Siap aku doa dlm hati selamatkan lah adam jgn ler ada org yg ambik adam, hilang harta benda pun aku tak kisah asalkan jangan hilang anak (buah hati mama). Walaupun sebenarnya aku ni jenis yg senstitif dan cepat terasa tp disebabkan kejadian ni aku jadi lebih tebalkan telinga. Adalah antara ayat2 yg pedas yg menusuk kekalbu hati aku tp tak kisahlah sebab aku dah dpt adam semula. Cuma kata2 adam yg menyentuh perasaan aku hingga kehari ini.
  • 'Macam mana ko ni anak pun leh tertinggal ?'
  • 'Tulah suka sgt sebab tu lah sampai anak tertinggal.'
  • 'tu lah ppuan klu dah bershopping sampai anak tertinggal pun x sedar'
  • 'Klu cam nilah lain kali x yah singgah2 nak beli barang.
  • 'Ya ALLAH cam mana leh jadi cam tu ?
  • 'Syukur adam tak apa2 dan dpt balik
  • 'Memang salah ko lah dik bukan salah adam dia tak reti apa2'
  • 'Klu hilang tadi cam mana nangis darah pun tak guna'

ayat dari adam
'mama gi ane semua x ada habil tak ada, abah tak ada, kakak tak ada mamat tak ada wak tak ada '
Setiap kali aku nengok adam aku jadi sayu, ayat husband aku 'budak becok cam tu pun leh tertinggal. huhuhu'
Aku bersyukur sangat2 pada ALLAH sebab adam dpt semula, pengalaman ini amat sedih pada aku tp -ve aku kena lebih berhati2 n peka keadaan sekeliling. Aku berharap kejadian seperti ini tidak berualang lagi kepada keluarga aku.


~miss~

Ulasan

Umi Aida berkata…
mis, dpt rasekan camner perasaan tu.. rase nk meraung2.. pn ada.. tangkap syahdu lak baca huhuhuu..
k3na berkata…
salam kak mis...baru je baca blog ni..hihihi dpt link dari blog afi..

anyway, alhamdulillah takde apa2 yg berlaku pada Adam..jgn salahkan diri ek, semua yg terjadi itu insya Allah ada hikmahnya...

wassalam
cat

Catatan popular daripada blog ini

APA TUJUAN BUAT BLOG

Kejohanan Sukan Tahunan 2023 SK Cyberjaya Kali ke 17

Bulan kemerdekaan ~Sekolah Kebangsaan Cyberjaya