Mengelilingi Johor n peristiwa trajis adam tertinggal sekejap kat R & R Melaka

Hari Pertama
Hari sabtu kol 4.30 aku sekeluarga dan keluarga abg mie bertolak ke johor. Kami sekeluarga menemankan keluarga abg mie aka tukang drive utk menghadirkan diri ke majlis kawin adik ipar tiri abg ku aitu hamdan akak adik tiri kakak ipar ku (kak midah isteri kepada abg aku iaitu abg mie kekeke penuh detail ). Perjalanan yg tidak membosak kan coz anak2 saudara semua happy dan tidak kering gusi buat lawak lelagi ler abg mamat. Sehinggalah kami semua tersesat hingga ke tuas. Nasib ler cepat sedar klu tak sure kami semua dah ke singapura. Sebenarnya kami nak ke Pontian (rumah makcik kakak) tapi disebabkan dah sesat kami ke masai (rumah pengantin lelaki). Walaupun ketika itu kami semua tersesat tapi kami seronok sebab dpt pusing2 (ayat anak saudara ku * tak tahu ler apa yg seronok or ayat nak sedapkan hati huhuhuh).Syukur husband ok je, kami semua menaiki kete naza ria cc 2.5 auto tu yg best husband bawak, link 3 n bawak 160/km. Klu diikutkan kami sampai cepat tp disebabkan salah info dan disebabkan terlalu byk makan n byk citer dlm kete tu jadi sesat hahahhah . Sabtu mlm ahad aku sekeluarga dan keluarga abg mie tido kat rumah hamdan, disebabkan ramai keluarga so kami tido2 ayam je lelagi ditambah dgn alunan suara hafiz yg x betah tido dkat rumah org so suara hafiz semakin hilang selepas abah kata " kalu nangis dpt lah nanti abah bagi back hand or duduk luar seorang" (hafiz buat perangai kol 3 pagi)



Hari ke 2
Pagi ahad yg ceria siap sarapan roti canai, nasi lemak dan lepat pisang kami bertolak dari masai ke felda sedili pada pukul 11 dan sampai di rumah pengantin ppuan kol 2.30 petang (lambat sebab tunggu pak2 saudara belah lelaki n hujan turun dgn lebat-sempat lah solat jamak ).Perjalanan yg amat memboringkan sampai tertido2 dibuatnya dgn alasan mlm tadi x dpt tido dgn lena. Sampai di rumah pihak ppuan dgn hujan gerimis dlm kol 2.30++ n terus berarak. kol 4++ kami berpisah dgn pengantin n terus direct ke Pontian (rumah makcik kakak-ingat dulu aku gi rumah dia masa tu umur aku 12 tahun -20 tahun yg lepas aku baru sampai balik jumpa makcik ni huhuh lama tul ).Sampai pontion kol 7.00 sempat lah rehat anak2 sempat ler mandi n solat mahgrib.Kol 8 mlm kami bertolak pulak ke Batu Pahat (rumah abg kakak ) perjalanan yg mengambil masa 2 jam ++. Sampai di batu pahat dlm kol 11 mlm so memasing dah penat cam biasa hafiz buat perangai dari kol 11-1 pagi, ditambah dengan habil x henti2 nangis abah ambik habil siap baca2 doa, n hafiz mama lak pujuk *lega bila semua anak2 dah tido. Kol 2 pagi hafiz buat perangai lagi siap tumbuk2 abah semua ternganggu tido dengan perangai hafiz n ditambah dengan dentuman mercun2 jiran2 sebelah menyebelah. Kesabaran abah x dpt dibendung dgn kuasa veto abah bagi back hand kat hafiz sedu sedan hafiz mama lak jadi tukang pujuk hafiz, akhirnya hafiz dpt tido dgn lena dan merupakan tetamu yg paling lambat bangun tido hhheheheheh.


Hari ke 3
Sarapan pagi lontong, nasi lemak n roti canai dgn air teh peehh 3 round heheheh.Lepas sarapan dlm kol 11 kami bertolak nak balik ke selangor (sepang). Abg min nak balik ke Ghemenceh n9 so kami berpecah kami guna highway n abg min guna jalan lama.Sampai di melaka kami singgah utk makan dan berehat klu tak silap dlm kol 12 gitu. Lepas makan aku, k midah n anak2 gi beli buah-buahan kat gerai. Sementara tu abg mi n hisham gi tandas. Lepas beli buah n gula melaka aku pun terus lah ikut mereka semua ke kereta. Sampai je kat kete aku rajin apa aku pun susun2 lah beg n barang2 dlm kereta, lepas tu msk kete entah cam mana tetiba kakak anis tanya 'acik adam mana'? semua pun jadi kelam kabut sebab kete dah jalan dah.Abg aku pun apa lagi terus terjun kete gi tempat jual buah2. Aku bawak habil n terus ikut abg aku. Rupa2nya adam tertinggal kat kedai buah-buahan tengah main straw (khayal main seorang).Dalam hati aku syukur kepada ALLAH sebab dpt adam semula. Dalam kereta puas aku kena marah dgn husband sendiri n abg sendiri. Kakak ipah aku cam biasa dia akan diamkan diri. Aku nak baking diri sendiri dah tak boleh redha jelah kena marah dari melaka hingga ke nilai tanpa henti. Abg aku dukung adam, masa tu muka adam cam muka confuce..siap adam tanya kat aku mama gi ane semua x ada habil tak ada, abah tak ada, kakak tak ada mamat tak ada wak tak ada * huhuwaawaa dlm hati aku sedihnya nak nagis pun ada nak meraung pun ada tapi aku tahan je tahan hati tahan telinga.huhhuhu...dah2 aku tak sanggup lagi nak menulis sebab air mata aku dah mula nak meleleh mengenangkan kisah trajis tu

~miss~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

APA TUJUAN BUAT BLOG

Kejohanan Sukan Tahunan 2023 SK Cyberjaya Kali ke 17

Bulan kemerdekaan ~Sekolah Kebangsaan Cyberjaya